Monday, November 18, 2019

Petua hilangkan tumit pecah

Memang malu bila orang perasan keadaan tumit kaki kita yang pecah dan merekah. Punca-punca tumit kaki merekah antaranya kerap berdiri lama, kerap memakai kasut bertumit tinggi, kulit terlalu kering dan kerap berjalan. Bukan tak cuba untuk merawat, tetapi tak jumpa kaedah yang sesuai!


Selalulah menitik beratkan kebersihan samada muka maupun kaki kerana kulit tumit kaki merekah terjadi kerana kurangnya vitamin Dan hormon dalam badan.

Hari ini saya nak kongsikan tips hilangkan tumit pecah yang anda boleh cuba di rumah. Sangat mudah dan ringkas!

Tips Hilangkan tumit MEREKAH ni 👇🏼

Cara 1

Ambil buah betik muda, hiris kulitnya.Ambil getah dari kulit betik tersebut dan sapu pada tapak kaki yang merekah. Biarkan selama 20 minit dan bilas tapak kaki. Lakukan selama 2 kali seminggu.

Cara 2

Ambil ubat gigi.Sebelum tidur,sapu pada tapak kaki.Esok pagi,masa mandi basuh dengan berus.Nak lebih berkesan guna batu sungai.Tapi nak cari dekat mana kalau duduk kat bandar ni..hehe..

Cara 3

Mengelak rekahan pada kaki. Basuh kaki dengan air suam dan keringkan. Sapu dengan asam jawa yang dicampur dengan sedikit air. Biarkan kering. Esoknya basuh dengan air suam. Sesuai dilakukan pada waktu malam. Buat selama seminggu.

Cara 4
Cuci dan Berus Dengan Kerap

Sebaiknya, cuci dengan pencuci sabun dua kali sehari dan mengamalkan pengambilan buah buahan supaya masalah rekahan dapat dihentikan.

=========================
Tapikan saya tak sempat buat semua di atas tu, saya hanya TOGOK JUS TANGKAL PERAWAN. Tak perlu tepek² just togok ja 2 Kali sehari Malam dan Pagi Alhamdulila membantu menyelesai kan masalah tumit merekah saya dengan kesan yang natural! Tak sedar TUMIT saya dah licin..


.
#jusTangkalPerawan #tumitPecah #kakiberbau
#gatalgatal
-

No comments:

Post a Comment