Friday, November 1, 2019

PERCUTIAN PERCUMA 5 Hari 4 Malam Di Korea Oktober 2019

Assalamualaikum,

Masa yang ditunggu- tunggu telah tiba. Alhamdulillah diberi kesempatan oleh Allah untuk bercuti di Seoul, Korea minggu lepas atas tiket melancong percuma berniaga bersama Syarikat Audestee.

Sepatutnya 10 orang yang layak, last minute cancelled kerana masa bertembung dengan urusan penting masing-masing. Jadi 4 orang je yang tinggal. Apa apa pun rancangan di teruskan juga.




Pertama kali melancong ke Negara sejuk excited tak terkira..terutama tempat impian, ...Sebelum ni pelayaran Mewah Star Cruise dari Klang ke Puket Thailand  ðŸ˜†

Tapi sejak jadi usahawan, melancong ke sana sini tanpa guna duit poket sendiri. Alhamdulillah rezeki tak salah alamat kan!

15 Oktober 2019,
Masa penerbangan jam 7.50 pagi, mengambil masa lebih kurang 6 jam untuk sampai di Korea. Tiba korea jam 3 petang waktu korea. (Perbezaan waktu 1 jam lebih cepat dari waktu Malaysia)
Pertama kali menjejakkan kaki di bumi Sonata, Incheon Internasional Airport satu pengalaman baru sangat teruja. Negara bersih sistematik dan orangnya juga baik baik..Airportnya pun cantik asyik selfie ja kami..


           
  Makanan tidak menjadi masalah di sini kerana kami telah mengetahui Restoran mana yang menyediakan makanan halal dan boleh dimakan, salah satunya ialah di Restoran Kampungku Meyondong di mana pemiliknya dari orang Malayu kita sendiri. 100% halal, logo diiktiraf.


   Tempat penginapan kami di atas Restoran Kampungku juga, senang nak makan. Turun je dah sampai..hihi.




Hari pertama makan menu malaysia juga "Bihun Tom Yam" punye banyak, jenuh nak menghabiskan, semangkuk 15,000 won lebih kurang RM50 duit kita..haha jangan convert tak berbelanja nanti.

Klik link photo2 di Restoran Kampungku
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1353130181515796&id=100004564806669




Waktu malam jenjalan di Meyondong Street, meriah sungguh kata jualan setiap malam ada, gambar di atas ice cream madu, HALAL merasa lah juga


Cerita sikit pasal gambar ni.. seorang darinya lancar bercakap Melayu (kanan sekali)....seronok tengok cara dia berniaga

Klik link sempat rakam video



16 Oktober 2019
Hari kedua kami ke Cheonggong River. Sungai buatan dari air recycle di tengah tengah kota ini





 

Hai, nak mendaki ke puncak siput dan menapak berkilo-kilo meter tingginya tu, kalau tak pakai FLEXIWEAR tak mampu nak jalan rasanya. Asbab pakai flexiwear semua tempat dapat pergi dengan selesa. Semuanya dengan izin Allah.



Tiru seperti gambar

Gambar di bawah kami berada di Muzium 






Di dalam muzium tulis nama sendiri, huruf 'F' tak ada untuk huruf Koreà jadi guna huruf 'B' Bazida.. tinggalkan namaku di sana..

Jom teruskan lawatan, kami ke Istana Goyeongbokung pula...


3 Sahabat sejati




 



Ha ha begintlah kami bila hati sama serasi ...bila lagi kan!

17 Oktober 2019
EVERLAND RESORT 
Lebih 100 Pusat hiburan | Safari | Pusat Permainan 
Tak terhabis masuk main, anda patut datang sini..


 

Aurtumn bulan holloween 




18 Oktober 2019
NAMI ISLAND
Perjalanan dari Meyondong 2 jam dengan transport train laju 
Alhamdulillah sampai juga ke tempat drama popular "WINTER SONATA" semasa saya masih remaja lagi. Pelakon lelaki yang hensem pun dah meninggal dunia




Video ke Nami island

Sebelah malam kami ke Nansam Tower 
Cahaya lampunya menerangi kota Seoul 


Tempat terakhir lawatan, muka keletihan

Alhamdulillah seronoknya jejalan. Walaupun sangat penat tapi  puashati.. Nantikan next trip percuma akan datang kami

Semuanya ditaja asbab join keahlian RM0. Di bawah naungan Syarikat SSDJ nak melancong free pun boleh. Yang penting join dulu simple ja.. berminat utk menyertai kami?
Sertai Senaman Eksotik Tradisional Kak Tam, jom jangan lepaskan peluang bersama kami, Unik BerBeza Luar Biasa.
Tak Kenal Tak CINTA ❤️
Dah Kenal TERGILA-GILA

Mai join bisnes kami. Anda pasti teruja dengan Senaman Eksotik Tradisional kak TAM. Berminat tambah pendapatan? Di sini lubuk duitnya...Mai buat bisnes, buat INCOME disamping ugrade diri bersama-sama ahli.

No comments:

Post a Comment