Tuesday, November 27, 2012

TIPS KESIHATAN I 6 PERKARA YANG PELU DIELAKKAN UNTUK MENGANDUNG



Salam semua pembaca blog KF_zDa. Kali ni nad nak berkongsi mengenai makanan yang perlu DIELAKKAN sekiranya anda mahu mengandung.

Kepada kawan-kawan yang teringinkan baby sebaiknya jaga pemakanan. Yes, rezeki zuriat hak Allah, kita sebagai manusia perlu berusaha. Dah final year part time belajar ni Nad dah mula membaca serta membuat kajian, apa yang perlu diamalkan atau diusahakan supaya berjaya mengandung.

Ada terbaca di Blog PakarHowTo Petua untuk mengandung. Antara perkara yang diketengahkan adalah makanan yang perlu dielakkan bila kita sedang berusaha untuk mengandung. Tips ni utk mereka yang susah nak lekat. Yang mana senang tu, bersyukurlah dengan rezeki yang telah dianugerahkan.

6 Makanan yang PERLU DIELAKKAN


1. Minum Minuman Bergas ~ Ok, memang dah lama tak minum



   
2. Makan Fast Food seperti KFC, McD ~ Errr, masih makan bila rasa nak makan.huuuu


3. Segala jeruk kering seperti asam boi dan jeruk basah seperti jeruk mangga ~ yang ni tengah tahan godaan sebab ada kawan duk promo kat FB jual jeruk dan di pantry pun ada jeruk ni sebab officemate bary balik dari penang, so mmg banyak jeruk dia beli. Memang teringin sangat sangat sangat nak makan. tengok gambar bawah ni pun telan air liur. Ni mmg fave dari kecik. TAHAN NAD TAHAN!!



 4. Makan Junk Food ~ my fave twisties tomato and also kerepek2 yang mengarut2 tu. tp dah lama juga tak makan ni. kena buang jauh2 rasa ni
5. Makan Burger & Nudget ~ owhhh, fave jugak!




6. Jambu Batu ~ aduhai, ni pun sama fave. bubuh plak serbuk asam.perghhhhh



So, semua mummy wannabe out there. jom kita elakkan makanan2 ni. memang sukar kalau siapa yang dah terbiasa, tp nak baby mesti kena tahan. Okeh? Kita usaha dengan bidadari, elakkan makanan yg tak boleh makan dan paling penting DOA!

No comments:

Post a Comment