Saturday, November 24, 2012

SET BERPUASA - SAHUR


Berpuasa adalah amalan yang baik selain dapat melatih diri dan  mengawal pengambilan  makanan.

Bulan Ramadhan adalah bulan yang amat ditunggu-tunggu bagi orang-orang yang beriman. Jestru itu mereka-mereka ini tiada masalah untuk berpuasa. Hanya mereka yang jarang melakukan ibadah puasa saja yang menjadi kesukaran. Tapi, biasanya bila start puasa je... mesti ada di antara kita yang akan mengalami :

* Sakit kepala sebab toksin yg berkumpul di dalam sel mengalir ke saluran darah sebelum ia di keluarkan dari badan.

* Letih lesu sebab gula dalam darah berada di tahap rendah dan badan terasa lemah longlai walaupun pada hakikatnya tenaga tersimpan dalam bentuk lemak mencukupi untuk beberapa bulan tanpa makan.
  







Jadi, untuk mengelakkan dari perkara tu berlaku, Jom sama-sama kita standby SET BERPUASA ni sekurang-kurangnya badan kita masih lagi ada nutrian dan dapat menstabilkan badan walaupun berlapar pada siang hari.


Insya Allah...badan kita sihat, nak buat amal ibadat pun tenang :) Untuk persiapan menyambut bulan Ramadhan yang tidak lama lagi, Akak ada menu sahur special untuk semua. 

Biasalah kan time sahur kadang-kadang kita tidak berselera nak makan pagi-pagi...menu sahur ni memang bagus untuk kita sekeluarga, bukan kita sahaja boleh ambik set sahur ni...anak-anak yang nak berpuasa pun boleh, memang digalakkan. Kenapa K Dah cakap bagus?...jom kita baca info tentang SET BERPUASA - SAHUR yang istimewa ini. 




















Keistimewaan SET BERPUASA - SAHUR adalah :

  • Membekalkan tenaga anda sepanjang hari kita berpuasa
  • Mengatasi kelesuan
  • Menahan lapar
  • Menghilangkan mengantuk disiang hari. 

Nak tak dapatkan SET SAHUR dengan harga yang istimewa sangat-sangat?????Kalau nak sila lah hubungi K Faz ya --->>>


No comments:

Post a Comment