Sunday, July 19, 2020

Vagina Kering


Wanita yang menginjak ke pertengahan usia sememangnya tidak dapat dinafikan mengalami pelbagai perubahan dari segi emosi Dan fizikal.

Pelbagai perubahan yang berlaku ini antara petanda bahawa anda sedang menuju ke arah menopaus, satu perubahan biologi yang terjadi pada tiap wanita berumur.

Biarpun anda baru menjengah ke usia 45 tahun dan ke atas, tetapi simptom-simptom menopaus ini boleh dialami beberapa tahun lebih awal sebelum tempoh haid terhenti.
.
Masalah vagina kering
Untuk pengetahuan anda, masalah kekeringan vagina berlaku disebabkan:
1. Perubahan hormon estrogen yang menurun secara mendadak.

2. Masalah kesihatan yang memerlukan anda mengambil pelbagai ubat-ubatan seperti ubat anti kemurungan, kontrasepsi oral, ubat kesuburan.

3. Pemakaian kondom lateks tanpa pelincir juga boleh menjadi pendorong kepada masalah ini.

4. Masalah psikologi yang dialami oleh sesetengah wanita juga antara penyebab kekurangan cecair pada vagina. Perasaan takut atau benci kepada seks boleh menyebabkan tubuhnya tidak memberi tindakbalas walaupun dirangsang dengan baik.

5. Dalam usia begini anda mungkin juga mengalami gangguan emosi apabila merasakan tubuh sudah hilang daya tarikan. Apabila perasaan ini menguasai diri, anda mula hilang keyakinan, malu kepada pasangan dan menganggap seks tidak lagi menjadi satu keperluan.

6. Lebih serius jika ada yang beranggapan, individu yang berusia sudah 'tidak manis' mengadakan hubungan seks dan secara diam anda sebenarnya mula benci seks.

7. Ramai wanita yang berusia 30 tahun dan ke atas mengakui bahawa mereka tidak mampu melayan suami setiap kali diminta. Ini disebabkan mereka kurang berminat dan kurang puas, tidak seperti selepas bernikah dulu. Keadaaan ini mungkin disebabkan kepenatan menguruskan kerjaya dan anak-anak.
__________________________

Info ini khusus untuk anda yang namanya wanita...

Kebanyakkan wanita tercari-cari bagaimana caranya mengatasi masalah Faraj kering semasa berhubungan...Situasi ini menyebabkan mereka hilang nafsu untuk melakukan hubungan, akibat dari kesakitan dari hubungan tersebut.

Situasi dingin seperti ini boleh menyebabkan keadaan stress pada perhubungan suami isteri. Jangan dibiarkan perkara ini berterusan.

Ini langkah yang boleh dilakukan dan anda boleh cuba beberapa petua untuk banyakkan cecair faraj atau miss V anda.

1.Minum air kosong lebih 3 liter sehari. dan elakkan minuman berkafein, kerana ia menyerap cecair didalam badan Anda.

2. Ambil Vitamin  E bagi menebalkan tisu dinding Vagina Anda. Secara tak langsung air boleh disimpan dengan banyak di bahagian V Anda.

3.Makan makanan yang boleh bantu tingkatkan hormone estrogen kerana ia merangsang pertumbuhan organ seks wanita. Amat digalakkan minum jus Memuncak. Minumlah 2 kali g pengeluaran cecair akan kembali secara semulajadi

4.Jangan ambil ubat tahan sakit, ubat yang ada dadah, merokok, minum minuman beralkohol.

Semoga petua diatas dapat membantu hubungan suami isteri bahagia.

Kami sangat² mengesyorkan anda minum jus memuncak untuk merawat masaĺah Intim dan dalaman anda.



No comments:

Post a Comment