Thursday, July 14, 2016

SOALAN LAZIM BERKENAAN BLACQUEEN

"Put The Fibre In Take The Fat Out"



1)    S: Siapa yang boleh minum BlacQueen?
J: Sesiapa kerana BlacQueen adalah minuman kopi yang mewah kopi yang mewah dengan kandungan biji kopi serta tinggi ramuan-ramuan terpilih yang sihat dan sesuai untuk dinikmati oleh setiap lapisan umur.

2)    S: Bilakah waktu yang sesuai untuk pengambilan BlacQueen?
J: Disarankan untuk mengambil BQ untuk menggantikan pengambil minuman manis dalam pemakanan seharian anda seperti semasa sarapan pagi untuk memenuhi gizi makanan anda.

3)    S: Bolehkah kami mengambil BlacQueen pada waktu malam?
J: Bergantung kepada setiap individu. Jadi anda seorang pelajar atau pekerja shift malam yang ingin berjaga malam adalah amat sesuai untuk anda mengambil BQ kerana kandungan Maca di dalam BQ boleh membantu memberikan anda tenaga yang optima.

4)    S: Adakah betul BlacQueen boleh menguruskan badan?
J: Kandungan ramuan serat di dalam BQ boleh membantu menurunkan berat badan. Kandungan serat juga membantu kita merasa cepat kenyang dengan mengurangkan pengambilan makanan di dalam diet seharian. Serat juga memudahkan sistem penghadaman. Akan tetapi perlu diingatkan bahawa pengambilan kalori dan factor penjagaan badan dengan bersenam adalah kunci penting dalam mempercepatkan proses pengurangan berat badan. Tiada jalan yang mudah untuk kurus!

5) S: Bolehkah mereka yang mengalami kencing manis dan darah tinggi mengambil BlacQueen?
J: Boleh kerana di dalam BQ, kami tidak menggunakan gula pasir sebagai pemanis. Akan tetapi kami menggunakan sucrose sebagai pengganti pemanis dan ianya bagus untuk mengawal tahap gula dalam darah. Begitu juga kandungan garam boluh yang terdapat di dalam BQ sengat bagus untuk menurunkan paras gula yang berlebihan dan membantu dalam mengawal kolestrol dalam darah. BQ menggunakan biji kopi arabika asli yang cukup terkenal sebagai agen anti stress yang dapat membantu mengurangkan tekanan.

6)    S: Bolehkah kami yang menghadapi gastrik mengambil BlacQueen?
J: BQ mengandungi garam buluh yang bagus bagi mereka yang menghadapi sakit gastrik. Sifat alkali garam buluh akan menjadi penawar dengan cara meneutralkan kandungan asid di dalam perut yang menyebabkan serangan gastik. Garam buluh di dalam BQ akan terus bertindak secara serta merta untuk meneutralkan asid tersebut. Setelah proses peneutralan asid berlaku, maka di dalam usus anda akan digantikan dengan alkali yan gbaik untuk kesihatan. Dalam masa yang sama garam buluh juga mengandungi mineral yan gakan terus bertindak untuk membantu menguatkan sistem imun badan.

7)    S: Adakah BlacQueen mengandungi bahan anti-kanser?
J: Salah satu bahan di dalam BQ adalah biji aprikot. Biji aprokot (Vitamin B17) yang terkandung di dalam BQ juga merupakan salah satu agen anti kanser. Vitmain B17 adalah agen kemoterapi semulajadi. Vitamin B17 boleh didapati pada 1,200 jenis tumbuh-tumbuhan atau buah-buahan, namun biji aprikot mengandungi Vitamin B17 palling tinggi berbanding tumbuhan lain. Ianya mampu meningkatkan kesihatan sekali gus membantu mengurangkan risiko menghidap penyakit kronik metabolik.

8)    S: Apakah bukti BlacQueen tidak menggunakan perisa kopi?
J: BQ tidak menggunakan perasa kopi mahupun pewarna. Kami menggunakan 70% biji kopi arabika dan 30% biji kopi robusta. BQ menggunakan biji kopi arabika yang mempunyai aroma kopi yan gwangi dan kuat. Akan tetapi kandungan kafein di dalam kopi arabika adalah lebih rendah jika dibandingkan dengan robusta iatiu kira-kira 0.8% - 1.5% sahaja. Kopi arabika terkenal dengan rasa yang sedikit pahit dan mild berbanding kopi robusta yang mempunyai rasa seperti coklat.






No comments:

Post a Comment