Tuesday, April 21, 2015

Jadilah Pengguna Yang Bijak

As salamualaikum dan Salam kasih Sayang buat pelanggan yang saya hormati.


Sy selalu dapat call dari pelanggan bertanyakan tentang macamana nak tahu produk DCL tu original atau tidak. Alhamdulillah...sekarang ni pihak DCL dalam proses untuk mengelakkan bidadari diciplak oleh lanun-lanun yg tidak bertanggungjawab. Selalunya lanun-lanun ni ciplak CD je, rupanya produk kesihatan pun ada jugak. Lagi parah kalu pelanggan tertipu dengan produk tiruan ni..bukan apa ianya tersangat membahayakan kesihatan kita, sebab kita tidak tahu bahan apa yang diletakkan kat dalam produk yang ditiru. 

DiSebabkan perkara ini makin hari makin menjadi, pihak DCL sekarang ini dalam proses mengeluarkan produk yg ada bar kod keselamatan bagi membezakan yang origanal atau tidak. Seperti contoh dibawah ini ;



Note : Ada setengah produk telah ditagkan bar code di atas dan ada produk yg masih belum kerana ianya produk yg masih dalam simpanan stok lama. Tapi jangan risau, sebab kami adalah agent yg berdaftar dan setiap produk yg dijual diambik terus dari HQ DCL. Tiada isu tiruan. Harap maklum.


Terkini pihak sy telah dapat rungutan dari pelanggan tentang produk Bidadari di packing kan dalam botol ini (sila rujuk gambar dibawah). Untuk makluman semua, pihak syarikat DCL tidak mengeluarkan produk Bidadari dalam bentuk botol seperti dibawah. Sila teliti tahun dikeluarkan, tahun ini 2013. Sedangkan pihak syarikat sudah stop pengeluaran Bidadari jenis botol ini, Di harap pihak pelanggan bijak memilih produk yang betul-betul original daripada agent berdaftar sahaja bagi mengelakkan produk tiruan.

No comments:

Post a Comment