Tuesday, May 22, 2018

COFFEE BLACQUEEN

Hari ini akak nak kongsikan sesuatu yang mungkin berguna pada kita semua penggemar KOPI... Dalam akhbar New Sunday Time hari ini 11 Nov 2011 di ruangan "Life & Times Family" ada membicarakan tentang tajuk "The Coffee CoBnnection"

Hmmm...satu tajuk yang sangat bagus untuk di kongsikan... sebab rata-rata penduduk di seluruh dunia adalah penggemar KOPI. Tetapi adakah KOPI ni selamat untuk di minum? Adakah KOPI ni penyebab kepada penyakit? Dan adakah KOPI ni boleh me"reduce"kan penyakit?

Haaaa....ni yang akak nak sharekan dengan anda semua!!!!


TAHUKAH ANDA BAHAWA COFFEE BLACQUEEN INI BOLEH :




1) MENGURANGKAN RISIKO ALZHEIMER?

Penyakit Alzheimer ini ialah satu keadaan yang memberi kesan kepada fungsi otak. 



Di mana, mereka yang mengalami penyakit ini akan mengalami masalah peringatan, sukar untuk membuat keputusan dan sukar untuk memahami apa yang di perkatakan.

Kebanyakkan mereka yang mengalami penyakit ini ialah mereka yang berusia 60 tahun ke atas...tetapi ianya mungkin disebabkan oleh faktor genetik atau faktor persekitaran.





Sebahagian dari pakar berpendapat bahawa, minum BLACQUEEN ini boleh mengurangkan risiko Alzheimer...dan menurut kajian pakar juga, mereka yang menggemari KOPI ni adalah mereka yang berada pada peringkat umur pertengahan... dan mereka akan minum kopi 3-5 cawan sehari....dan mereka di umur pertengahan ni mempunyai risiko yang rendah untuk penyakit ini.






Kebanyakan mereka yang di pertengahan usia meminati minuman KOPI


2) MENCEGAH DARIPADA PENYAKIT PARKINSON??

Parkinson ini kebanyakkannya menyerang mereka yang berumur selepas 50 tahun....dan kadang-kadang menyerang mereka yang berusia muda.




Sejak tahun 1968, pakar saintis telah mengetahui bahawa KOPI boleh mengurangkan risiko penyakit Parkinson. Garam Buluh yang terkandung di dalam Blacqueen merupakan bahan utama yang membekal dan mengandungi mineral. Ia sangat beralkali berbeza dengan semua garam lain yang bersifat asid. Ini juga menjadikan garam buluh sebagai peneutral yang baik untuk semua makanan yang berasid. 

Ia menyekat radang dan melambatkan percambahan sel dan akan terus bertindak utk membantu menguatkan sistem imunisasi badan

3) MENGURANGKAN RISIKO KANSER

* Pakar berpendapat bahawa peminum Kopi Blacqueen ada kaitannya dengan mengurangkan risiko penyakit Kanser hati, buah pinggang, juga peringkat awal breast cancer.

Bahan Utama kopi Blacqueen adalah Biji Aprikot. Amygdalin yang terkandung di dalam biji aprikot adalah Vitamin  B kompleks (B17) berfungsi dalam melawan sel kanser.

Aroma yang terdapat dalam KOPI itu boleh mengurangkan risiko-risiko penyakit di atas....



So.....apa tunggu lagi ni....Dapatkan segera COFFEE BLACQUEEN SEKARANG..


" Enjoy BLACQUEEN in your MODERATION "

Klik untuk info >>> BLACQUEEN

No comments:

Post a Comment