Sunday, December 11, 2016

SALAM MAULIDUR RASUL

Info dan Amanat HQ

Salam buat semua ☆ audestee yg beragama islam...




Bersempena dgn hari kelahiran junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W , pihak pengurusan ingin mengambil kesempatan mengucapkan salam maulidurrasul kpd semua ☆ audestee yg beragama islam.

Salah satu sifat terpuji Baginda adalah amanah dan jujur dlm bermuamalat.

Sejarah telah mencatatkan bila barang dagangan Siti Khadijah yg d bawa oleh Baginda ke Syam telah mendapat keuntungan yg berlipat kali ganda dari kebiasaannya. Tiada ketirisan yg berlaku sedangkan waktu itu alat utk "check & balance" tidak secanggih hari ini.

Begitu juga d kalangan kaum Quraisyi d Mekah sebelum kedatangan wahyu d mana Baginda d kenali sebagai Al Amin d dalam masyarakat.

Sifat sifat inilah yg patut d contohi jika benar kita mencintai Baginda dan hendaklah dibawa dlm kehidupan seharian khusus dalam budaya bermuamalat @ berniaga di Keyindom Bhd.

Sifat jujur dan amanah ini adalah sifat sifat semulajadi yg dikurniakan di dalam diri setiap manusia samada muslim atau non muslim.

Pada masa yg sama, *sifat sifat yg berlawanan juga wujud* dan d situlah *akal dan kewarasan memainkan peranan* samada kita *memilih kejujuran dan amanah atau sebaliknya.*

Tetapi yg pasti d audestee, *kejujuran dan amanah* dalam kita berniaga *adalah teras dan kekuatan* kita juga *budaya yg akan kita suburkan selamanya*.

Kepada sesetengah pihak mungkin ini budaya yg baru tetapi yakinlah, *anda tidak akan rugi walau sedikit pun* jika berlaku jujur dan amanah dalam perniagaan *bersama audestee.*

Bawalah dlm perjuangan anda bersama audestee akan mesej *kedamaian, keadilan sejagat dan kasih sayang sesama insan* spt yg ditunjukkan oleh Nabi Muhammad S.A.W.

Salam maulidurrasul kpd seluruh warga audestee.

T.kasih dari ;

Pengurusan Keyindom Bhd.

No comments:

Post a Comment