Monday, December 28, 2015

TIPS PALING SUPER



Selalunya orang mengajar kita supaya "belajar bersyukur" tapi Guru mengajar supaya saya semalam "bersyukur sebelum dapat".

Contohnya:
Alhamdulilah Alhamdulilah Alhamdulilah
Terima kasih Ya Allah kerana memberikan aku jualan sebanyak (cth: RM 3600 )sebulan sebelum bulan Mei 2016

Nak bukti?
1 contoh yang diberikan semalam, Seorang anak lelaki cakap pada ayahnya;
Ayah saya nak kahwin.
Then ayahnya cakap,
Engkau dah ada duit ke...

2 minggu kemudian,
Anaknya cakap lagi...
Ayah saya nak kahwin,
Ayahnye jawab,
Duit dah kumpul ke? Ada ke?

4 minggu kemudian, perkara sama terjadi...

Semua orang akan cakap,
Kalau lebih 10x ada kemungkinan besar Ayahnya akan cakap, "engkau kahwinlah nak, ayah bantu engkau..."

Semua orang tahu, rezeki dari Allah. Dia yang MAHA kaya, pemberi rezeki. Jadi sebab tu Guru ajar, Berterima kasih sebelum dapat.
Jadi kalau nak berjaya dalam bisnes, tuliskan pada sekeping kertas, target anda ( berapa nak dapat), dan bila. Tampalkan di bilik atau tempat anda dan baca setiap hari. Kalau boleh setiap kali selesai solat fardhu.

Contoh:
Alhamdulilah Alhamdulilah Alhamdulilah
Terima kasih Ya Allah kerana memberikan aku jualan sebanyak (cth: sebut jumlahRM........) sebulan sebelum bulan 5 2016.

SELAMAT TAHUN BARU
2016


No comments:

Post a Comment