Wednesday, October 28, 2015

KEJAYAAN SATU PERJALANAN


Business Talk di Business Centre Nilai pada 4 September 2015




Layak menyertai Mejestic Tour ke Bandung pada November 2015



Nora & K Faz


K Faz & K Hasnah







Anyway...Jika ditanya k faz...mmg tidak menyangka sejauh ini kejayaan yang boleh diraih bersama
E DCL. Bermula dengan tak pandai bercakap, tak tahu berbisnes, tak ramai kawan, malu, tak yakin, tak suka, tak minat, takde modal, pasangan tak support, takut org tak nak dan seribu satu reason untuk k faz menolak peluang yang datang...tetapi melalui medium yang kita nampak susah dan menakutkan inilah menjadikan kita lebih berani, berkeyakinan, ramai kawan, menjadi anak kebanggaan ibu dan ayah (tapi ibu dan ayah tidak sempat melihat kejayaan anaknya kerana mereka berdua sudah pulang kerahmatullah), pasangan menjadi lebih kagum dan menghargai kita, menjadi inspirasi kepada orang lain dan anak-anak, dan yang paling penting kita menjadi insan yang lebih positif serta berlapang dada menerima perubahan walaupun kadang kala ia menuntut untuk kita keluar dari zon yang kita anggap selesa (walaupun sebenarnya tidak).


So guys...jgn takut untuk ambil peluang yang datang....kerana kata mentor k faz "Takut itu biasa bagi kita insan manusia, ttp takut yang melampau itu adalah kerugian bagi manusia"...CEO Dato’ Stapa Omar. Jangan takut untuk berubah, usia tiada halangan untuk berjaya. Beruntung kepada adik-adik yang masih muda dan waktu muda inilah masa yang terbaik untuk adik lakukan sesuatu.

Tidak ada KEKAYAAN yang melebihi Kesihatan Badan dan tidak ada Kegembiraan yang melebihi Ketenangan dan kesenangan Hati

"KEJAYAAN itu satu perjalanan, bukan suatu tempat tujuan. Separuh daripada keseronokannya terdapat dalam menuju ke sana."

No comments:

Post a Comment