Saturday, January 26, 2019

Kampungku tinggal kenangan

KENAPA kerap balik kampung?


10 tahun dahulu saya lah anak yang kerap balik kampung. Walau sesibuk mana pun pasti saya luangkan 3 hari sebulan untuk menjengok mereka.

Cikgu saya selalu pesan, walau seribu raakaat solat sunat saya kerjakan, walau beribu sedekah jariah saya berikan, walau seribu kebaikan saya tunaikan ketika saya berjauhan dari kedua ibu bapa saya,
...tak kan sama dengan satu kunjungan melihat ibu bapa saya yang telah tua.
...Tak kan sama dengan renugan puas ibu melihat saya menyuap masakan kesukaan saya asam pedas ikan pari ke mulut.

Kepenatan, Keletihan, meredah hujan dan panas dalam perjalanan yang jauh, ratusan ringgit terkorban untuk petrol, tol adalah pengorbanan yang tak ternilai di sisi Allah hanya kerana untuk mengembirakan mereka berdua.
Itu, saya rasa lebih baik daripada berehat di rumah di depan TV, memenuhi hobi dan bersukan atau melangut di kompleks.

Besarnya nilai menziarah ibu bapa berbanding amalan yang lain.

Teringat masa kecik-kecik dulu, kalau mak minta tolong menjual makanan tak kiralah apa pun karipap, kerepek ubi pedas saya lah orang yang mak cari..sebab katanya kalau saya yang jual mesti laku...habis! Itu la peliknya jiwa berniaga tak pernah padam. Sangat teruja nak kaya dan bergaya. Semua bisnes buat hinggalah sekarang.

Benarlah, kita merancang dengan cita-cita tapi Allah merancang dengan cintaNya..akhirnya jadilah saya seorang penjual kopi tegar COJJIEE CAFE, kopi laku keras, laris kencang.

Cojjiee Cafe membantu masalah ramai orang, lelaki  dan wanita yang tak bernafsu kembali bernafsu. Tak bermaya kembali bermaya, tidak berdaya kini gagh perkasa. Cojjiee Cafe juga membantu wanita yang biasa-biasa kepada Liar biasa. Tak percaya?..Nak tau rahsia kopi Cojjiee klik   >>>  COJJIEE CAFE Ada segala ceritanya.



Sayangi lah mereka, sekiranya anda masih mempunyai ibu bapa.
Al-fatihah buat ibu bapa saya yang telah pulang ke rahmatullah 10 tahun lalu.

No comments:

Post a Comment