Tuesday, November 20, 2018

Arabica vs Robusta Cojjiee Cafe

Tahukah Anda,
jenis kopi mana yang lebih aman bagi kesihatan.



Biji Kopi Arabica ditanam 2000 kaki (610 meter) dari aras laut, justeru ianya mengandungi kadar air yang minima, maka bagus untuk kesihatan dan rasa yang enak.

Biji kopi Arabica kebiasaannya digunakan di dalam hidangan kopi segar. Gabungan  70% kopi Arabica dan 30% kopi Robusta di dalam cojjiee cafe memberikan rasa tersendiri dengan rasanya yang halus, bauan aroma yang seimbang.

Kopi Arabica memiliki rasa yang manis dan tidak terlalu pahit daripada robusta.  Biji kopi Arabica juga mengandungi kadar kafein yang minima jestru  bagus untuk pengidap migrain dan boleh diminum oleh kanak -kanak

Perbezaan rasa kedua jenis kopi ini, tak lain disebabkan oleh kandungan di dalamnya. Kopi mengandung kafein dan chlorgenic acid. Keduanya memiliki banyak manfaat untuk kesihatan.

Kafein dapat bermanfaat untuk mencegah penyakit jantung dan pembuluh, serta bermanfaat untuk memori di otak. Sedangkan chlorgenic acid banyak diteliti manfaatnya untuk kesihatan, dengan salah satu temuannya adalah aktiviti antioksidan yang tinggi dan baik untuk tubuh.

Kopi Robusta memiliki kandungan lemak dan gula yang lebih rendah daripada kopi Arabica. Meskipun kandungan inilah yang menimbulkan aroma harum saat kopi diseduh, rendahnya kandungan lemak dan gula pada kopi robusta membuatnya menjadi lebih sihat bagi tubuh.



Secara keseluruhan, COJJIEE CAFE terhasil dari Gabungan 2 jenis kopi Arabica dan Robusta, 7 herba tenaga terhebat dunia Cordyceps, Goji, Aswagandha, Horny Goat Weed, Tribulus, Lirioswa Ovata dan Butea Superba. Di datangkan dan campuran dengan Butterscoth rasa sangat sedap macam kopi  lima bintang sangat sesuai untuk lelaki dan wanita, terutama kepada yang telah berkahwin.

COJJIEE CAFE kopi ini lebih sihat, bahkan menyihatkan.

Klik >>> COJJIEE CAFE



No comments:

Post a Comment