Saturday, January 13, 2018

APA ITU BATU TOURMALINE?


"BATU TOUMALINE 
BATU PERMATA AJAIB"






Tourmaline adalah mineral keras yang tumbuh di dalam batuan yang terdapat di seluruh dunia di tempat-tempat seperti Sri Lanka, Afrika dan Brazil. Tourmaline secara semula jadi terbentuk dalam beberapa warna yang berbeza seperti hitam, hijau, merah, biru dan merah jambu dan sering sebahagiannya lutsinar. Tourmaline dipercayai mempunyai sifat penyembuhan mental, rohani dan fizikal.







Tourmaline hitam merangsang pusat refleksi yang berkaitan dengan bahagian belakang, kaki, pergelangan kaki dan tapak kaki, dan boleh digunakan untuk melaraskan semula ruang tulang belakang. Ia membantu menurangkan sakit dan membantu otot yang tegang atau koyak, kebas, arthritis, dan parut tisu. Tourmaline hitam membantu menguatkan sistem imun, jantung, dan kelenjar adrenat. Ia juga bermanfaat dalam mengubati perut, sembelit dan penyakit usus besar, serta menghilangkan racun logam berat dan alam sekitar.

Tourmaline juga adalah mineral yang mengagumkan untuk mengimbangi otak kanan / kiri otak dan membawa proses mental menjadi sejajar dengan chakra dan badan aurik. Ia mengurangkan rasa takut dan mungkin berguna dalam merawat paranoid dan untuk mengatasi disleksia dengan memperbaiki koordinasi mata / tangan dan asimilasi dan terjemahan maklumat berkod.

















Admin: Hubungi kami









No comments:

Post a Comment